BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sayangi keluarga



Asalammualaikum
Dan
Salam sejahtera...
Topik hari ni.....

Semua orang mesti ada keluarga.... Tapi ada sesetengah orang yang malang tiada keluarga pun... Jadi hargailah keluarga anda... Ada sebuah kisah yang akan saya ceritakan kepada anda semua tentang sebuah kisah. Mesti lah kisah benar... Berdasarkan cerita ini kita boleh jadikan sebagai iktibar dan dorongan...
 Nadzira mempunyai seorang bapa dan ibu.. Tapi perangai ayahnya bukan seperti keluarga normal yang lain. Dia seorang pemabuk, kaki pukul dan panas baran.. Ibunya sering dijadikan mangsa amarahnya. Kadang-kadang Nadzira terpaksa melindungi ibunya.. Suatu hari, hari yang akan mengubah segala-galanya..
“Ayah! Sudah la! Jangan pukul ibu!”,jerit Nadzira.”Sana! budak sial! Belajar bukan pandai sangat pun! Kewujudan kau kat sini menambahkan beban aku je!”, marah ayahnya. Nadzira terpana dengan jawapan yang diberikan oleh ayahnya. Memang dia di sekolah bukannya bagus sangat pun. “Nak.. Mari ikut mak.. mak tak sanggup tengok Ika asyik kena marah dengan ayah..”, perintah ibunya. Mereka melarikan ke negeri lain. Sejak perstiwa tersebut, Nadzira telah berusaha bersungguh-sungguh dalam pelajarannya. Dia telah diterima ke sekolah yang terkenal.. Keputusan yang bagus! ?PMR 9A.. SPM 7At 3A... “Aku akan balas jasa mak!”, tekad Nadzira.. Setelah tamat fadalam jurusan undang-undang dari Universiti Al-Azhar... Nadzira pulang untuk menemui emaknya semula.. “ Mak! Ika dah balik!”, jerit Nadzira setelah sampai di perkarangan rumahnya.. Dia terkejut  melihat ibunya sedang menangis. “Kenapa ni mak?”, tanya Nadzira. “Ayah kamu datang.. Dengan ibu kamu yang baru... Diorang nak beritahu berita gembira yang.... Mereka akan dapat anak”, luah ibunya. “takpe mak! Sekarang mak ada saya!, saya kan pastikan mak hidup dengan senang!”.. Sekarang mereka hidup dengan mewah.. Manakala ayah dan ibu tirinya ditangkap kerana memiliki dadah..


Kan! Kalau kita cuba cari bahagia tu dengan berusaha pasti kita akan jumpa!

0 OhMakKau: